Tehnologija

Microsoftov softver nudi besplatno putovanje svemirom

Sarajevo-x.com
Najveća software kompanija objavila je besplatnu softversku aplikaciju, WorldWide Telescope, koja omogućuje svima, od novajlija u nauci o svemiru do profesora astronomije da lako istraže galaksiju, zvjezdane sisteme i udaljene planete.

Iskustvo gledanja kroz WorldWide Telescope je slično igranju video igrice koja korisnicima omogućava zumiranje galaksija, udaljenih nekoliko hiljada svjetlosnih godina. Teleskopom je moguće uočiti udaljene zvjezdane sisteme, kao i rijetko viđenu svemirsku prašinu u nevjerovatnoj čistini.

Probna verzija software dostupna je da se besplatno downloaduje sa stranice www.worldwidetelescope.org.

Google Sky je također počeo raditi na proširenju dostupnih podataka iz svemira, kao i snimaka Google Eartha prije nego što će se objaviti verzija koja će se moći koristiti putem web pretraživača.

Googleova verzija je besplatna.

Predstavnici Microsofta su izjavili da je korištenje WorldWide Telescopea besplatno kao počast Jimu Grayu, istraživaču Microsofta koji je nestao prošle godine dok je jedrio u blizini Kalifornije. Gray je radio na projektima sa astronomima gdje je organizovao ogromnu količinu satelitskih podataka i slika.

Microsoft očekuje da će tehnologija, iskorištena u WorldWide Telescopeu, pomoći kompaniji u budućim softverskim aplikacijama. Ipak, cilj ovog programa je pobuditi pažnju djece koja žele naučiti nešto više o svemiru i koje zanima nauka i inžinjering.

“Ono što nedostaje danas jeste kontekstualiziranje astronomije. Vi vidite sve Hubbleove slike i one su odlične, ali nemate pojma kolike su te slike, koliko je udaljeno to što one prikazuju”, objasnio je menadžer Microsoftove istraživačke organizacije Next Media, Curtis Wong.

Ovaj softver omogućava korisnicima da razviju vlastito putovanje svemirom kako bi sa drugima učestvovali u putu osmišljenom od strane astronomskih eksperata, objavio je Reuters.