Pogrešno izmjereno vrijeme?

Fizičar: Neutrini možda nisu brži, moguće je da je došlo do greške

Sarajevo-x.com
Fizičar iz Cerna, gdje se nalazi Veliki hadronski sudarač, je objavio da sumnja u pouzdanost eksperimenta prema kojem je pronađena čestica koja putuje brže od svjetlosti.

Naučnici koji su prije nekoliko mjeseci objavili da su pronašli subatomske čestice, nazvane neutrini, koje su navodno brže od svjetlosti, osporili su Einsteinovu teoriju relativnosti iz 1905. godine koja se smatrala okosnicom fizike. Nakon ponovljenog testiranja nazvanog Opera dobili su iste rezultate.

Međutim, pojavila se nova sumnja u tačnost rezultata eksperimenta. Prema najnovijim rezultatima neutrini su brži od svjetlosti za 60 nanosekundi, odnosno za milijarditi dio sekunde.

No, fizičar smatra da eksperiment nije dobro urađen iz nekoliko razloga.

Jedan od problema jeste oscilator na GPS-u koji je korišten za praćenje neutrina. Drugi problem je u konektoru optičkih vlakana za koji je moguće da nije dobro funkcionisao.

"Moguće je da su ova dva problema utjecala na to da mjerenja ne budu precizna i moguće je da su vremena izmjerena pogrešno", rekao je profesor Jim al-Khalila sa Univerziteta u Surreyu, prenosi portal NZHerald.