Tehnologija
3

Facebook, Twitter i Google prate e-mailove korisnika

Klix.ba
Facebook, Twitter i Google uhvaćeni su kako prate poruke poslane putem njihovih mreža, tvrde istraživači i pozivaju javnost da izrazi zabrinutost zbog narušavanja privatnosti.

Do otkrića je došlo na osnovu eksperimenta, sprovedenog nakon što je Edward Snowden ukazao da američka vlada prati aktivnosti svojih građana na internetu.

Kompanija High-Tech Bridge, koja se bavi cyber sigurnošću, testirala je povjerljivost 50 najvećih internet kompanija, koristeći njihove sisteme za slanje jedinstvene web adrese u privatnim porukama. Stručnjaci iz Ženeve su zatim pratili koje će kompanije posjetiti njihovu web-stranicu.

Tokom desetodnevne operacije, šest od 50 kompanija je posjetilo stranicu. Među njima su bili Facebook, Twitter, Google te forum Formspring.

"Otkrili smo da su kliknuli na linkove koje su trebali vidjeti samo pošiljalac i primalac poruke. Ukoliko su linkovi otvoreni, ne možemo biti sigurni koji se još sadržaji poruka čitaju. Sve društvene mreže žele da znaju što više mogu o našim hobijima i kupovnim navikama, budući da te informacije imaju komercijalnu vrijednost. Činjenica da je samo nekoliko kompanija uhvaćeno, ne znači da i druge ne prete svoje korisnike. Vjerovatno koriste drugačije tehnike, koje je teže otkriti", izjavio je Ilia Kolochenko, izvršni direktor High-Tech Bridge.

Iz Facebooka su odbili da komentarišu ovo istraživanje, navodeći kako imaju kompleksne automatizirane sisteme za borbu protiv phisinga i smanjenje štetnog sadržaja.

Iz Twittera su također odbili da se direktno izjasne, ali su naveli kako koriste robotizirane sisteme kako bi odbili spam poruke od korisničkih profila.

"Nema tu ništa novo i to jednostavno nije problem", naveli su iz Google.

"U principu, ove kompanije ne bi trebale otvarati linkove, ali u praksi, one pružaju uslugu korisnicima. Pružena zaštita nadilazi bilo kakvu komercijalnu dobit", pojasnio je jedan nezavisni stručnjak za sigurnost.

Ipak, aktivisti pozivaju na strožiju zaštitu.

"Ovo je samo još jedan podsjetnik da je profit važniji od privatnosti. Kompanije poput Googlea i Facebooka se oslanjaju na prikupljanje što više podataka o svojim korisnicima, kako bi pojačali svoje ciljano oglašavanje. Narušavaju našu privatnost kako bi izgradili što detaljniju sliku o našim životima", izjavio je Nick Pickles, direktor organizacije Big Brother Watch