Na putovanje za 10 godina

VIDEO / Britanski naučnici otkrili planove za svemirski avion vrijedan 6,9 milijardi eura

Sarajevo-x.com
Završetak misija tri svemirska šatla američke agencije NASA će označiti kraj jedne ere. Novu eru najavljuju naučnici koji su otkrili fotografije potpuno novog tipa svemirskog aviona za kojeg se nadaju da će unaprijediti svemirski turizam.

Skylon je bespilotni avion za koji inženjeri britanske kompanije Reaction Engines tvrde da će omogućiti jeftin i pouzdan pristup svemiru. Oni se nadaju da će adekvatno zamijeniti svemirski šatl Discovery koji je "penzionisan", a nakon kojeg će svoje misije krajem godine zauvijek završiti šatlovi Endeavor i Atlantis.

Tajno "oružje" 90 metara dugog aviona je raketni motor na hidrogenski pogon koji se naziva SABRE (Synergistic Air-Breathing Rocket Engine). Dizajnirao ga je direktor kompanije Alan Bond.

Iako je primarno namijenjen za lansiranje satelita, inženjeri kažu da bi svemirski brod, koji će nositi 30 do 40 putnika, mogao započeti eru svemirskog turizma.

Razvoj svemirskog aviona je tek u ranoj fazi, a prvi putnici će torbe pakovati tek za 10 godina.

"Motor se pokreće sagorijevanjem hidrogena i kisika poput motora šatla", rekao je za CNN direktor odjela buduće programe, Mark Hempsell.

Avion će moći polijetati i slijetati na isti način kao što to čini konvencionalni mlazni avion.

Razlika između Skylona i NASA-inih šatlova je u tome što šatlovi koriste skupe rakete za jednokratnu upotrebu kako bi stigli u orbitu.

"To je vrlo izvodljiv sistem. Osnove motora su dobro istražene tako da nema opasnosti da ne radi. Naše je mišljenje da su šatlovi odavno trebali preuzeti ovu tehnologiju", dodao je Hempsell.

Prema njegovim riječima, proizvodnja bi mogla biti usporena ukoliko ne bude dovoljno finansijskih sredstava, te da će projekat biti ubrzan ukoliko se novac bude uplaćivao u ranoj fazi.

Trenutno se 80 posto operacije finansira privatnim sredstvima, dok je ostatak nadomješten iz javnih fondova, uključujući 930.000 eura koje je dala Evropska svemirska agencija.

Kompanija Reaction Engines procjenjuje da će ukupni troškovi proizvodnje svemirskog aviona iznositi 6,9 milijardi eura, piše Daily Mail.

"Ako pogledate koliko košta razvoj aviona kao što je Airbus A380, onda uvidite da se ne radi o velikoj svoti novca koja je potrebna za Skylon. Trenutno je putovanje u svemir veoma skupo. Ukoliko imate svemirski avion koji možete koristiti više puta, troškovi će se značajno smanjiti", završio je Hempsell.

Vezani članci