Prema listi koju od 1998. objavljuje britanska agencija Millward Brown Optimor tačno polovina najjačih svjetskih brendova je iz SAD-a i njihova vrijednost premašuje bilion (hiljadu milijardi) dolara.
Američku vladavinu u prvoj desetorki, narušavaju samo dva mobilna operatera - kineski Chine Mobile na sedmom i britanski Vodafone na devetom mjestu.
Evropa se drži na pristojnoj udaljenosti. Druga najuspješnija država - Njemačka, među sto najvrjednijih marki ima samo deset predstavnika.
Cijela Evropa s brendovima vrijednim 494 milijarde dolara, za Amerikom zaostaje za više od polovine. Međutim, ono što je zajedničko za Evropu i SAD su vodeće marke iz iste branše - telekomunikacija i informacionih tehnologija (IT).
Među prvih deset - šest je iz te oblasti. Na drugom mjestu, iza vodećeg Googlea, nalazi se Microsoft, a tu su još i IBM, Apple i Vodafone koji je ujedno i najbolje pozicioniran evropski brend.
Na drugom mjestu evropskih brendova je finski proizvođač mobilnih telefona Nokia (13. mjesto na zajedničkoj listi), a na četvrtom (19.) je njemačka IT firma SAP. Monotoniju informacionih tehnologija, među deset najskupljih marki razbijaju Coca Cola (3. mjesto) , McDonalds (5.) General Electric (8.) i Marlboro (10.).
Veliki rast vrijednosti može da se očekuje na tržištima u razvoju Azije, Srednje i Južne Amerike, ukazuju analitičari.
Daleki istok, s brendovima vrijednim 249 milijardi dolara je Aziju doveo na treće mjesto među kontinentima. Četiri kineske kompanije među prvih sto vrijede zajedno 113 milijardi dolara.
Prvi put je na listu ušla i jedna brazilska firma - banka Bradesco, vrijedna 6,57 milijardi dolara. Najveći skok napravila je kineska banka China Merchandise Bank, čija je vrijednost na godišnjem nivou povećana za 168 posto, na 8,05 milijardi dolara.
U cjelini su vrijednosti finansijskih institucija bile niže nego ranije, a s liste su ispale osiguravajuće kompanije AXA i AIG, kao i proizvođači motornih vozila Harley Davidson i Ford, što je očigledan rezultat svjetske ekonomske krize.