Tehnologija
0

Brend Google premašio 100 milijardi dolara

FENA
Foto: AFP/File
Foto: AFP/File
Vrh liste najskupljih svjetskih robnih marki "Brand Top 100" već treću godinu drži internet pretraživač Google čija je vrijednost dostigla 100.039 milijardi dolara.

Prema listi koju od 1998. objavljuje britanska agencija Millward Brown Optimor tačno polovina najjačih svjetskih brendova je iz SAD-a i njihova vrijednost premašuje bilion (hiljadu milijardi) dolara.

Američku vladavinu u prvoj desetorki, narušavaju samo dva mobilna operatera - kineski Chine Mobile na sedmom i britanski Vodafone na devetom mjestu.

Evropa se drži na pristojnoj udaljenosti. Druga najuspješnija država - Njemačka, među sto najvrjednijih marki ima samo deset predstavnika.

Cijela Evropa s brendovima vrijednim 494 milijarde dolara, za Amerikom zaostaje za više od polovine. Međutim, ono što je zajedničko za Evropu i SAD su vodeće marke iz iste branše - telekomunikacija i informacionih tehnologija (IT).

Među prvih deset - šest je iz te oblasti. Na drugom mjestu, iza vodećeg Googlea, nalazi se Microsoft, a tu su još i IBM, Apple i Vodafone koji je ujedno i najbolje pozicioniran evropski brend.

Na drugom mjestu evropskih brendova je finski proizvođač mobilnih telefona Nokia (13. mjesto na zajedničkoj listi), a na četvrtom (19.) je njemačka IT firma SAP. Monotoniju informacionih tehnologija, među deset najskupljih marki razbijaju Coca Cola (3. mjesto) , McDonalds (5.) General Electric (8.) i Marlboro (10.).

Veliki rast vrijednosti može da se očekuje na tržištima u razvoju Azije, Srednje i Južne Amerike, ukazuju analitičari.

Daleki istok, s brendovima vrijednim 249 milijardi dolara je Aziju doveo na treće mjesto među kontinentima. Četiri kineske kompanije među prvih sto vrijede zajedno 113 milijardi dolara.

Prvi put je na listu ušla i jedna brazilska firma - banka Bradesco, vrijedna 6,57 milijardi dolara. Najveći skok napravila je kineska banka China Merchandise Bank, čija je vrijednost na godišnjem nivou povećana za 168 posto, na 8,05 milijardi dolara.

U cjelini su vrijednosti finansijskih institucija bile niže nego ranije, a s liste su ispale osiguravajuće kompanije AXA i AIG, kao i proizvođači motornih vozila Harley Davidson i Ford, što je očigledan rezultat svjetske ekonomske krize.