Bh. istraživači otkrili interesantne mrežne tendencije u YouTubeu
Istrazivanje koje je tim nedavno okončao fokusiralo se na izučavanje do momenta neistraženih triadskih mrežnih konfiguracija (konfiguracija koje obuhvataju skupove od po tri korisnika) online prijateljstava u YouTube socijalnoj mreži.
Kako bi omogućili, čak i za superkompjutere u realnom vremenu neizvodive, statističko-validne proračune nad ogromnim socijalnim mrežama kao sto je YouTube, istraživači su se fokusirali na analizu prirodnih podgrupacija YouTube mreze – YouTube grupe. U cilju pronalaska sila koje djeluju unutar triadskih mrežnih struktura, naučnici su koristili statistički test triadskog cenzusa, uslovljavajući na očekivano visoke vrijednosti reciprociteta online prijateljstava, što je zapravo i otvorilo prostor za nova saznanja.
Neki od statističko-dokazanih pronalazaka su:
- tendencija za recipročne linkove online prijateljstava da ne budu usamljeni u triadskim mrežnim konfiguracijama,
- značajno veći broj “zvijezda” - korisnika koji imaju recipročne linkove sa mnogim drugim korisnicima nego bi se to moglo očekivati slučajnošću,
- korisnici koji već posjeduju recipročne linkove sa nekim od drugih korisnika su iznadprosječno skloni da uzvrate “ulazne” linkove prijateljstava,
- postojanje značajnog broja korisnika koji kreiraju linkove online prijateljstava sa drugim korisnicima, irelevantno o tome da li ti drugi korisnici uzvraćaju njihova online prijateljstva ili ne.
Rezultati naučnog rada su krajem novembra prezentirani na “12th IEEE International Symposium on Computational Intelligence and Informatics”, održanom u Budimpešti, dok je sam naučni rad, pod naslovom “Triadic Patterns of Friendships in YouTube Groups”, upravo objavljen od strane prestiznog IEEE-a, u svijetu najveće profesionalne asocijacije za napredak tehnologije.