{{error}}

Unesite e-mail:

S
8.5.2007. u 09:21
Foto: AP
Ogromna zvijezda,150 puta veća od Sunca, eksplodirala je u najsvjetlijoj supernovi koja je ikada zabilježena, objavili su naučnici američke agencije NASA.
Supernova se pojavljuje kada velike i zrele zvijezde ostanu bez efektivnog goriva i kolapsiraju u same sebe. Ipak naučnici vjeruju da se u ovom slučaju desila eksplozija u kojoj je zvijezda sav svoj materijal izbacila u svemir.

Astronomi kažu da bi jedna zvijezda u našoj galaksiji Mliječni put, Eta Carinae mogla također veoma uskoro da eksplodira na isti način.

Supernova zvijezda, nazvana SN 2006gy, je prvi put otkrivena u septembru prošle godine. Eksplozija je imala svoj vrhunac u trajanju od 70 dana, tokom kojih je svijetlila pet puta sjajnije od bilo koje druge supernove u prošlosti.

"Od svih zvijezda koje su eksplodirale, ova je kralj", izjavio je Alex Filippenko, jedan od astronoma NASA-e koji su posmatrali fenomen.

Naučnici kažu da je supernova SN 2006gy izbacila ogromnu količinu materijala u svemir, količinski blisku masi zvijezde Eta Carinae, što je izazvalo špekulacije da slična sudbina čeka i ovu zvijezdu iz naše galaksije.

"Eksplozija zvijezde Eta Carinae bi mogla biti najveći zvjezdani šou u historiji moderne civilizacije", izjavio je Dave Pooley, profesor sa univerziteta Berkeley.