Istraživanje

Zlato stiglo na Zemlju s "kišom" meteora

SRNA
Foto: Ilustracija
Istraživači imaju dokaze da je većina zlata koja se danas nalazi na svjetskim tržištima i u prodavnicama nakita na Zemlju stigla sa "kišom" meteora prije više milijardi godina, davno pošto je naša planeta formirana.

Naučnici su objavili seriju spektakularnih otkrića koja dokazuju da je većina zlata u Zemljinoj kori i omotaču zapravo stigla iz svemira.

Svjetlucavi metal dugo je fascinirao, a ponekad postajao i opsesija čovječanstva. Ne samo da je taj materijal podizao i rušio civilizacije, nego je igrao i ključnu ulogu u toku vatrenog i burnog formiranja naše planete.

Kako se Zemlja hladila, tečno zlato i platina našli su se u središtu planete, čineći tako glavni dio kore.

"Izračunali smo da bi,  kada bi iz Zemljine kore izvadili sve dragocjene metale i potom je pokrili  njima, praktično zakopali ispod četiri metra debelog sloja dragocjenih metala", kaže za "Deutsche Welle" Matthias Willbord, istraživač koji je vodio studiju tima sa Univerziteta Bristol u Britaniji.

Naučnici su se uvijek čudili kako su tako velike količine zlata ostale u spoljnom omotaču Zemlje - hiljade puta veće od onog kolike bi trebalo da ga bude.

Prva teza je bila da je tolika količina zlata na površini mogla jedino da dođe iz svemira, a sada naučnici iz Bristola tvrde da imaju i dokaze da potkrepe tu teoriju.
Willbordov tim je za potrebe studije analizirao staro kamenje na Grenlandu. "Kamenje koje možete pronaći ovdje praktično je najstarije kamenje koje postoji na Zemlji. Staro je otprilike 3,8 milijardi godina", kaže Willbord i dodaje da se verovalo da ono potiče iz perioda prije dolaska meteora sa zlatom.

Članovi tima analizirali su mineralni cirkon u kamenju sa Grenlanda kako bi otkrili kako su nastali.

"Nadamo se da ćemo analizom tog kamenja steći sliku kako je Zemlja izgledala pre kiše meteora, tako da bismo mogli da utvrdimo koliko se meteorskog materijala nalazi na Zemlji", kaže Willbord.

Rad Willbordovog tima pokazao je da je dragocjeni metal na kome počivaju svjetske ekonomije i mnogi industrijski procesi na našu planetu stigao pukom srećom. Prema studiji, približno 20 milijardi tona asteroida pogodilo je Zemlju otkako se ohladila i upravo tako se u kori i omotaču našlo zlato.