{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Zašto starimo?

S
16.4.2007. u 16:15
0
0
Zašto starimo?
0
Zašto starimo?
Gerontologija - nauka o starenju relativno je nova naučna disciplina koja je uznapredovala u posljednjih trideset godina. Postoje dvije grupe teorija o starenju; prvu čine teoretičari koji smatraju da je starenje prirodno, a drugu oni koji vjeruju da je starenje rezultat oštećenja.
Na kraju, starenje je kompleksna interakcija gena, hemije, psihologije i ponašanja.

Teorije o starenju
Da bi shvatili proces starenja, istraživači su razvili dvije različite teorije. Te dvije kategorije su: programirane teorije i teorije greške.

Programirane teorije govore da je ljudsko tijelo dizajnirano da stari te da postoji određeni biološki vremenski raspon koji naša tijela prate. Ova teorija ima razne potkategorije:

Programirana dugovječnost: Starenje prouzrokuju određeni geni.
Endokrine teorije: Hormonalne promjene kontroliraju starenje.
Imunološke teorije: Imunološki sistem je programiran da slabi tokom vremena što ljude čini podložnijim za bolesti.

Teorije greške smatraju da je starenje posljedica oštećenja iz okoliša koja se tokom vremena akumuliraju u našem tijelu. Jedan od uzroka je i brzina življenja jer što čovjek brže troši kisik to kraće živi.

Geni i starenje
Studije su pokazale da geni igraju veliku ulogu u starenju. Istraživači smatraju da su geni nose 35 posto odgovornosti za starenje.

Sistem tijela

Kako starimo, naši organi se mijenjaju. Te promjene čine nas podložnim raznim bolestima. Ovo je kratki pregled kako neki od naših organa stare.

Starenje srce: Srce usporava svoj rada shodno sa usporavanjem rada arterija.
Arterije i starenje: Arterije se godinama sužavaju i protok krvi biva više otežan.
Starenje pluća: Maksimum kapaciteta pluća opadne za 40 posto između 20-te i 70-te godine.
Starenje mozga: Kako mozak stari, veze između neurona su sve slabije.

Faktor ponašanja

Dobra vijest je da mnoge uzroke starenja možete kontrolirati svojim ponašanjem:

Jedite zdravu hranu
Vježbajte redovno
Redovno kontrolirajte nivo holesterola u krvi
Vježbajte svoj mozak i njegovu oštrinu

Pozitivno razmišljanje može vam produžiti život za 7,5 godina.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: