Odgovor na vječno pitanje

Zašto kosa s godinama sijedi?

Sarajevo-x.com
Tim američkih biologa riješio je misteriju sijede kose, to jest zašto vlasi s godinama postaju bijele, a to nema veze sa starom poslovicom da je 'sijeda kosa znak mudrosti', stoji u novoj studiji.

Kosa u kasnijim godinama života sijedi jer hidrogen peroksid uništava prirodni pigment u folikulama vlasi.

Peroksid blokira sintezu melanina koje daju boju ljudskoj dlaki, očima i koži.

'Malo je poznato da svaka od ćelija dlake proizvodi malu količinu hidrogen peroksida čije se lučenje s godinama povećava. Peroksid prvo kosu čini sivom, a u zadnjim fazama potpuno bijelom, baš kao što mnoge žene čine kod frizera', izjavio je Gerald Washington, glavni urednik naučnog magazina FASEB koji je objavio istraživanje.

Naučnici su prilikom testiranja otkrili da je pojačano lučenje peroksida u folikulama uzrokovano redukcijom enzima tirosinaze koji inače razlaže peroksid na kisik i vodu, te potiče proizvodnju melanina.

Potencijalni lijek bio bi baziran na umjetnom nadomještanju enzima koji bi potaknuo jaču proizvodnju melanina i tako spriječio proces bijeljenja dlake.

Istraživanje se smatra važnim jer bi isto tako moglo pomoći u pronalasku lijeka za depigmentacijsku bolest kože - vitiligo.