Nauka

Zašto je Homo sapiens osvojio bitku za preživljavanje ljudske vrste

Klix.ba
Petogodišnje istraživanje Homo sapiensa pokazalo je zašto je trijumfovao nad neandertalcima u borbi za preživljavanje ljudske vrste.

Studija je pokazala da je mozak neandertalca sličan veličini modernog čovjeka ali da nije bio dovoljno pametan da bi preživio na duge staze.

Imali su veće oči kako bi se prilagodili dugim tamnim noćima i zimama, a mozak su koristili za fokusiranje na fizičke potrebe velikog tijela.

Moderni ljudi iz sunčane Afrike su razvili svoje čeone režnjeve koji su zaduženi za razmišljanje te su ga koristili za društveno umrežavanje s drugim grupama u vremenu kada je to bilo potrebno.

Kada im je bila potrebna pomoć ljudi su mogli komunicirati jer su razvili sposobnost govora kompleksnih jezika i vršenja radnji daleko do svojih domova za razliku od neandertalaca.

Rezultati studije bit će predstavljeni za tri dana u Britanskom muzeju u Londonu pod nazivom "Kada je Evropa bila prekrivena ledom i pepelom".

Neandertalci su nekada dominirali Evropom ali su nestali potpuno dok se moderni čovjek pojavio prije 60.000 godina.

Neandertalci su nestali pet hiljada godina nakon pojave Homo sapiensa.

Neki naučnici vjeruju kako su neandertalci umrli nakon jake vulkanske erupcije koje se dogodila prije 39.000 godina u Napulju. Iz vulkana Camp Flegrei je izašao oblak pepela veličine 250 kubnih kilometara u atmosferu i prekrio područje od šest miliona kvadratnih kilometara. To je uzrokovalo drastični pad temperature širom Evrope, Afrike i nekih dijelova Azije.