Nauka

Zadubite se u svemir: Bajkovita fotografija Mliječnog puta od 187 miliona piksela

Klix.ba
Teleskop APEX načinio je najdetaljniju fotografiju galaksije Mliječni put iz perspektive južne hemisfere, a fascinantni rezultat rada objavljen je u srijedu.

Fotografiju od 187 miliona piksela objavila je Evropska južna opservatorija (ESO) nakon što je teleskop APEX, lociran u čileanskoj pustinji Atacama, okončao snimanje u okviru projekta ATLASGAL (Large Area Survey of the Galaxy).

Ovo naučno, ali i umjetničlko djelo sačinjeno je od 700 opservacija u valnoj dužini svjetlosti između infracrvene svjetlosti i radio talasa. Takozvani submilimetarski teleskopi (oni koji detektuju svjetlosne talase manje od jednog milimetra) prigodni su za posmatranje izuzetno hladnih i "prašnjavih" područja svemira kao što su regioni na kojima nastaju nove zvijezde.

Ovakvi regioni često su nevidljivi običnim teleskopima, ali doslovno sjaje kada se posmatraju upijanjem submilimetarskih svjetlosnih talasa kao što su terahercno zračenje.

"Prvi put možemo uživati u potpunoj slici formiranja zvijezda u našoj galaksiji. To nam dopušta da takve regione još bolje proučimo", rekao je Carlos De Breuck iz ESO-a.