{{error}}

Unesite e-mail:

S
6.6.2006. u 10:43
Uzročnici debljine u mozgu?
Koristeći tomografsku emisiju pozitrona (PET) u proučavanju moždanih neuroreceptora, a u vezi sa prekomjernom težinom, naučnici se približavaju otkrivanju važnih informacija o neuro-biološkim mehanizmima koji su zaslužni za debljinu, tvrdi grupa danskih naučnika.
"Putem našeg molekularnog istraživanja, otkrili smo da prekomjerno teški ljudi imaju više određenih vrsta serotonin receptora (tzv. 5-HT2A receptora) u svojim mozgovima", rekao je David Erritzoe, jedan od naučnika iz Neurobiology Research Unit and Center for Integrated Molecular Brain Imaging u Kopenhagenu.
Serotonin je hemijska supstanca u mozgu koja učestvuje u regulaciji mnogih funkcija, uključujući apetit, spavanje i emocije. "Ova veza ukazuje da je 5-HT2A receptor od krucijalnog značaja za reguliranje tjelesne težine, te se ovaj receptor stoga mora iskoristiti kao glavni regulator apetita", rekao je Erritzoe, koji je ujedno i jedan od autora knjige "Overweight Associated With Increased Serotonin 2A Receptor Binding in Humans", prve knjige koje se bavi vezom između 5-HT2A i tjelesne težine.
Prekomjerna težina među odraslima se znatno povećala u SAD-u, bez obzira na starosnu dobu, rasu, etničku pripadnost ili spol. Izvještaji tvrde da oko 30% Amerikanaca (ili oko 60 miliona) starijih od 20 godina su prekomjerno teški, a procent djece i omladine koja imaju isti problem je također znatno porastao.