{{error}}

Unesite e-mail:

F
9.12.2010. u 09:24
Foto: Reuters
Privatna firma SpaceX, iz Hawthornea u Kaliforniji, u srijedu je uspješno lansirala svoju raketu Falcon 9 s bespilotnom teretnom kapsulom Dragon, koja je dosegla nisku orbitu oko Zemlje.
Prvo probno lansiranje kapsule Dragon, koja bi u budućnosti trebala prevoziti i vraćati teret i astronaute na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), izvedeno je iz Cape Canaverala na Floridi, uz prijenos uživo na internetskoj stranici SpaceX-a, koju je osnovao suosnivač Pay Pala, Elon Musk.

"Prekrasno lansiranje. Dragon je u orbiti", objavila je firma, čiji je puni naziv Space Exploration Technologies Corp., na svom Twitter profilu.

Nakon što je dva puta obišla Zemlju, kapsula se padobranima spustila u Tihi okean, na oko 500 milja ispred meksičke obale, objavila je američka svemirska agencija NASA.

Kapsula Dragon smatra se najozbiljnijim američkim kandidatom za prijevoz i vraćanje astronauta i tereta na ISS, nakon ukidanja programa Space shuttle iduće godine.

Do sada je samo jedna međuvladina agencija i pet zemalja uspjelo lansirati svemirsku letjelicu te je uspješno ponovno vratiti u Zemljinu atmosferu: SAD, Rusija, Kina, Japan, Indija i Evropska svemirska agencija.