{{error}}

Unesite e-mail:

S
28.7.2014. u 14:31
Uskoro kraj AIDS-a!
AIDS više nije neizlječiva bolest - naučnici univerziteta Temple uspjeli su da iz ljudskih stanica zaraženih HIV-om potpuno izbace gen koji opasni virus ubacuje u svog "domaćina".
Jedan od ključnih razloga zbog kojih je HIV 1, najčešći oblik virusa koji uzrokuje AIDS, izuzetno otporan na sve vrste lijekova i liječenja jeste činjenica da trajno ugrađuje svoj gen u DNK žrtve.

U novom istraživanju naučnici su otkrili metodu kojom se usađeni geni virusa HIV 1 mogu zauvijek eliminisati iz ljudskih stanica, za sada, u laboratoriji.

"Ovo je važan korak na putu prema trajnom izlječenju od AIDS-a", ističe prof. Kamel Khalili.

On i njegovi saradnici uspjeli su da razviju molekularno "oruđe" koje briše tragove gena HIV 1.

Kada se ubaci u stanice, kombinacija enzima nukleaze, koji uobičajeno "reže" DNK, i niza tzv. vodičke RNK (gRNK), kreće u "lov" na viralni gen "izrezujući" ga iz DNK.

Nakon što obave izbacivanje, "posao" preuzima "mašinerija" stanice za obavljanje genetskog popravaka koja ponovno spaja odvojene dijelove DNK.

"Budući da HIV 1 nikada ne odlazi iz obrambenog sistema, potrebno je ukloniti ga da bi pacijent sasvim ozdravio" - pojašnjava Khalili.

Ista studija utvrdila je da bi otkriveno molekularno "oruđe" također moglo biti korisno za stvaranje vakcine.

U svijetu je više od 33 miliona ljudi zaraženo HIV-om.

U razvijenim zemljama virus se uspješno drži pod kontrolom antiretrovirusnom terapijom (HAART), međutim, bolest se sa svakim prekidom u liječenju uvijek može ponovno razmahati.