{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

29.10.2015. u 09:45
Foto: ESA
Velike količine kisika pronađene su u gasovitom prstenu koji okružuje kometu 67P/Churyumov-Gerasimenko.
Naučnici ovaj pronalazak vide kao veliko iznenađenje koje na određeni način daje novi uvid u stvaranje našeg Sunčevog sistema.

"Vjerujemo da je pronađeni kisik zapravo rudimentarni, što znači da je star kao cijeli Sunčev sistem", rekao je naučnik Andre Bieler sa Univerziteta u Michiganu dodavši da je kisik u prstenu komete morao nastati prije ili za vrijeme stvaranja Sunca i planeta.

Pronalazak rudimentarnog kisika izaziva naučne procjene o starosti Sunčevog sistema koja se procjenjuje na oko 4,6 milijardi godina.

Istraživači su smatrali da kisik ne može postojati na kometama i oko njih iz prostog razloga što je njegova molekula isuviše reaktivna da bi opstala dugo. Iz tog razloga slijedi začuđenost koju dijeli i Kathrin Altwegg sa Univerziteta u Bernu kao koautorica studije o kisiku na 67P koja je objavljena u srijedu u magazinu Nature.

Kisik je detektovala Rosina, spektrometar na evropskoj svemirskoj sondi Rosetta koja proučava kometu još od augusta 2014. godine. Podsjećamo, nakon tri mjeseca "praćenja", u novembru 2014. godine Rosetta je izvela prvo slijetanje na kometu u historiji.

Kisik je četvrti sastojak koji je detektovan na kometi 67P/Churyumov-Gerasimenko. Rosina je do sada uknjižila postojanje vode, ugljenmonoksida i ugljendioksida. Također, ovo je tek treća detekcija kisika van Zemlje u našem Solarnom sistemu, a do sada smo znali da postoji na mjesecima Saturna i Jupitera.