Nauka

Umiruća zvijezda proizvodi "esenciju života"

Sarajevo-x.com
VY Canis Majoris slikana Hubble teleskopom 2004. godine
"VY Canis Majoris", od Zemlje je udaljena 5000 svjetlosnih godina te je jedna od najvećih i najsvjetlijih zvijezda naše galaksije, pokazala se kao iznenađujuće plodno tlo za stvaranje kompleksnih molekula koje su važne stvaranje života kao na Zemlji, otkrili su astrolozi iz Arizone, a prenosi New Scientist.

Ovo otkriće produbljuje saznanja naučnika o tome gdje se i pod kakvim uslovima takve molekule mogu formirati te kako postaviti liniju lanca događaja u kojem od "sirovog" atoma nastane prava biologija.

"Gdje smo mislili da se molekule nikada ne mogu stvoriti, stvorile su se. Gdje smo mislili da ih ne možemo naći, našli smo ih. Tamo gdje smo bili uvjereni da ne mogu preživjeti, one su preživjele", rekla je Lucy Ziurys, astronom na Univerzitetu Arizona.

Koristeći 10-metarski radijski tanjir, Ziurys je sa timom pretražila širok spektar gasova oko "VY Canis Majoris", crvene hiper-velike zvijezde za koju se vjeruje da je 25 puta teža od Sunca te skoro 500 hiljada puta sjajnija.

Tamo su našli radio emisije različitih spojeva uključujući hidorgen cijanid (HCN), silikon monoksid (SiO), natriumklorid (NaCl) i molekulu PN, odnosno spoj atom fosfora i nitrogena.

Čak i jednostavne molekule sa fosforom kao PN od velikog su interesa astrobiolozima, jer je fosfor relativno rijedak u svemiru, a neophodan je za konstrukciju molekula DNK i RNK, kao i ATP-a (adenozin trifosfata), ključne molekule ćelijskog metabolizma.