Nauka

U Kuiperovom pojasu iza Neptuna otkriven novi patuljasti planet

Klix.ba
Nova patuljasta planeta pronađena je u ledenom carstvu izvan Neptuna, objavili su u ponedjeljak naučnici. Međunarodni tim astronoma zapazio je ovaj mali svijet pomoću kanadsko-francusko-havajskog teleskopa u sklopu istraživanja nastanka našeg solarnog sistema.

Planeta RR245, kako su je nazvali, ima površinu od pet posto površine Zemlje, a njegova revolucija oko Sunca traje čak 700 godina.

"Ledeni svijet bi mogao biti od pomoći pri ulaženju u trag nastanku i formiranju velikih planeta koje su se 'iselile' iz našeg Solarnog sistema", kazala je Michelle Bannister s Univerziteta Victorija u Britanskoj Columbiji.

Dodala je kao je ova planeta za razliku od sličnih dovoljno velika kako bi se mogla detaljnije osmotriti i istražiti.

Vjeruje se da postoji blizu 200 patuljastih planeta u Kuiper pojasu, ogromnoj masi zaleđenih stijena i kometa koje okružuju Neptun.

Dosada je prepoznato samo pet planeta koje su klasifikovane kao patuljaste, a to su Ceres, Pluton, Haumea, Makemake i Eris.

"Svjetovi slične veličine su fascinantni jer nam potencijalno mogu pokazati proces koji planeta prođe od neuredne gomile kamenja i leda do geoloških procesa koji ovu gomilu restrukturiraju u pristupačnu površinu", dodala je Banninster.