{{error}}

Unesite e-mail:

S
31.5.2009. u 15:06
Test krvi za rano otkrivanje raka pluća
Britanski naučnici razvili su test krvi pomoću kojeg će se moći ustanoviti rak pluća i prije no što se ova opaka bolest razvije kod oboljelog.
Revolucionarni test prikuplja uzorke proteina u krvi koji su prvi znaci prisutnosti kancerogenih stanica u organizmu. Naučnici smatraju da će se pomoću ovog testa krvi moći spasiti na hiljade života, s obzirom da se dosadašnjim metodama rak pluća uglavnom uspijevao otkriti u poodmaklim fazama razvoja.

Rak pluća je veoma česta zloćudna bolest i od nje većinom obolijevaju muškarci, mada je u posljednje vrijeme zabilježen porast obolijevanja i žena od ove opake bolesti.

Dosadašnjim metodama rak pluća se ustanovljavao biopsijom, odnosno tako što liječnik sa stjenki bronha uzme stanice, ili izreže manje dijelove tkiva koji se pregledaju pod mikroskopom.

Naučnici vjeruju da će ovaj test omogućiti daleko bolje i brže dijagnosticiranje bolesti, a ono što je najbitnije jeste činjenica da će se tumor pluća moći otkriti još u ranoj fazi.

Test su razvili naučnici sa Univerziteta u Nottinghamu, te ga poslali na daljnje razvijanje u Sjedinjene Američke Države.

Pretpostavlja se da će ovaj test biti dostupan u Velikoj Britaniji naredne godine, a zatim i u ostalim zemljama svijeta.

"Ovaj pronalazak je zaista revolucionaran jer će zahvaljujući njemu biti spašeni brojni životi. Rak pluća je opaka bolest i u većini slučajeva se dijagnosticira u poodmakloj fazi, tako da na hiljade ljudi umire upravo zbog toga što do sada nismo bili u mogućnosti ovu opaku bolest dijagnosticirati na vrijeme", kazao je Stephen Spiro, profesor sa Univerziteta u Londonu.

Nakon ovog testa krvi naučnici će nastaviti sa daljnjim istraživanjima kako bi se za najviše pet godina razvio novi test krvi pomoću kojeg će biti moguće u ranoj fazi dijagnosticirati bilo koji oblik tumora.