{{error}}

Unesite e-mail:

S
13.4.2007. u 09:20
Foto: AFP
Sitni fragmenti proteina izvučeni iz 68 milliona godina stare kosti dinosaura pružili su naučnicima prvi genetički dokaz da je opasni Tyrannosaurus rex zapravo daleki rođak današnje kokoši, objavljeno je u magazinu Science.
Naučnici su dugo sumnjali da su ptice evoluirale od dinosaura vodeći se rezultatima starije studije kosti dinosaura, ali do nedavno nije pronađeno nikakvo mekano tkivo koje bi potvrdilo ovu tezu.

Sve se promijenilo 2005. godine kada je Mary Higby Schweitzer sa Univerziteta u Sjevernoj Karolini objavila da je otkrila mekano tkivo sa krvnim žilama i stanicama u kosti T. rexa koja je iskopana na fosilima bogatoj lokaciji u Montani.

U najnovijoj studiji Johna M. Asare iz medicinskog centra "Beth Israel Deaconess" u Bostonu analizirani su proteini iz pronađene kosti. Uz pomoć masenog spektrometra uspješno je identificirano sedam različitih proteina iz kosti dinosaura, koji su se zatim upoređivali sa proteinima današnjih životinjskih vrsta. Najveći broj proteina je odgovarao pilećim proteinima.

"Ovo je prvi molekularni dokaz da postoji veza između ptica i dinosaura", kazao je Asara.

Na pitanje da li ovo otkriće podrazumijeva da bi T. rex bio jednako ukusan kao i piletina, istraživači su slegli ramenima.