NASA smiruje strasti

Svijet neće nestati 21. decembra 2012. godine

FENA
Svijet neće nestati 21. decembra 2012., istaknula je američka svemirska agencija NASA u saopćenju kojim je pokrenula kampanju opovrgavanja glasina o "apokalipsi" koje šire razne web stranice, a sada i Hollywood svojim najnovijim filmom "2012."

Najnovije ostvarenje studija Sony Pictures, u čije je snimanje uloženo 200 miliona dolara i koje se uskoro treba početi prikazivati u kinima, govori o kraju ljudske civilizacije prema mitu o kalendaru plemena Maje.

Sudeći po mračnom scenariju filma, koji opovrgava NASA, kraj svijeta bi se mogao dogoditi kada planeta X ili Nibiru bude udarila Zemlju.

Misterioznu planetu su, navodno, otkrili Sumerani, tako barem tvrde pseudoznanstvenici, ljubitelji paranormalnih pojava i internetski teoretičari.

Na optužbe pojedinih web stranica da "krije istinu o postojanju te planeta, NASA je odgovorila da su takve priče" samo još jedna internetska prevara". "Ne postoje faktički dokazi za takve tvrdnje", navedeno je u saopćenju objavljenom na web stranici NASA-e.

Da neka planeta juri pravo na nas, astronomi bi je uočili još prije desetak godina, a danas bi ona već bila vidljiva golim okom, istaknula je NASA.

"Znanstvenici od ugleda širom svijeta znaju da ne postoji opasnost vezana za 2012", insistira američka agencija, dodavši da "naša planeta već više od četiri milijarde godina sasvim lijepo egzistira".

U svemiru kruži planeta po imenu Eris, ali to malo svemirsko tijelo, nalik Plutonu, ne predstavlja nikakvu opasnost jer Zemlji najbliže može prići na udaljenost od 6,4 milijarde kilometara.

Brojne knjige i na stotine stranica na internetu trenutno se bave temom najavljivane katastrofe kao što su "Apokalipsa 2012." i "Kako preživjeti 2012."

Prema prethodnim predviđanjima, apokalipsa je trebalo da se dogodi u maju 2003., ali kako se tada ništa nije dogodilo, datum Sudnjeg dana pomjeren je za zimsku kratkodnevnicu 2012. koja se poklapa s krajem kalendara Maja.

NASA je navela i da se kalendar drevnog naroda zapravo ne završava 21. decembra 2012. jer odmah zatim nastupa novi period u kome u narednih nekoliko desetljeća nema, ni na vidiku, planetarnog poravnanja.

Čak i da dođe do ovog poravnavanja, kako to neki predviđaju, njegov utjecaj na našu planetu bio bi "zanemariv", tvrde u NASA-i.

Među ostalim teorijama koje NASA pobija su geomagnetske oluje, okretanje polova i pomicanje tektonskih ploča u zemljinoj kori koji mogu dovesti do smaka svijeta.

Što se prijetećih kometa i asteroida tiče, NASA je navela da su veliki sudari s njima izuzetno rijetki. Vjeruje se da se zadnji udar te vrste dogodio prije 65 miliona godina, što je dovelo do izumiranja dinosaurusa.

"Ustanovljeno je da nema prijetećih asteroida veličine onog koji je uzrokovao uništenje dinosaurusa", poručila je američka svemirska agencija, prenijele su agencije.