{{error}}

Unesite e-mail:

S
22.3.2007. u 19:08
Svemirski teleskop otkriva turbulentno magnetsko polje Sunca
Nove snimke Sunca snimljene pomoću teleskopa nove međunarodne svemirske letjelice Hinode pokazuju da je Sunčevo magnetsko polje mnogo turbuletnije nego što su naučnici smatrali, stoji u NASA-inom izvještaju objavljenom jučer.
Svemirska letjelica Hinode zajednički je projekt SAD-a, Evrope i Japana, a lansirana je u septembru prošle godine. Opremljena je posebnom opremom i teleskopom koji snima x-zrake koje emituje Sunčeva korona, zahvaljujući kojem naučnici mogu bolje posmatrati procese koji se dešavaju na Suncu, a koji utiču na Zemlju, astronaute, satelite i druge solarne sisteme.

[SLIKA]1[/SLIKA]Najnovije snimke prikazuju strujanja gasova iznad Sunčeve korone koje reaguju sa magnetskim poljem zvijezde. Kao rezultat tog procesa oslobađa se velika količina energije i može doći do moćnih solarnih oluja i izbacivanja koronalne mase, što na kraju utiče i na Zemlju.

Naučnici se nadaju da će im ovaj teleskop omogućiti da bolje razumiju ponašanje magnetskog polja Sunca, jer su dosadašnja znanja o sunčevim procesima već zastarjela, i napraviti vremensku prognozu u svemiru i možda i predvidjeti procese koji mogu onesposobiti satelite, uzdrmati električne mreže na Zamlji i uzrokovati spektakularne aurore koje se javljaju Zemljinim polovima.