{{error}}

Unesite e-mail:

F
3.12.2010. u 19:30
Sletio vojni space shuttle X 37B nakon 225 dana u svemiru
Prvi bespilotna svemirska letjekica X 37B, tzv. "mini space shuttle", sletio je noću na petak u bazu američkoga Ratnog zrakoplovstva u Vandenbergu u Kaliforniji, nakon 225 dana u svemiru.
"Vrlo smo zadovoljni što je program u orbiti dovršio sve planirane ciljeve na prvoj misiji", izjavio je voditelj programa X-37B potpukovnik Troy Giese nakon slijetanja, prenosi tv-mreža Fox News.

Konkretan program misije X-37B nije objavljen.

Ratno zrakoplovstvo nije objavilo nikakve detalje o letjelici, navevši samo da je glavna svrha leta bilo testiranje samog mini raketoplana.

Letjelicu je sagradila tvrtka Boeing, a poznata je i kao orbitalno pokusno vozilo.

Misija X-37B je "pokazati pouzdanu, višekratno upotrebljivu, pokusnu bespilotnu platformu za američko ratno zrakoplovstvo", navodi se u podacima o novoj letjelici koje je objavila vojska.

"Ciljevi programa orbitalnog pokusnog vozila uključuju svemirske eksperimente, smanjenje rizika i koncept operativnog razvoja za tenhologiju svemirskog vozila s višekratnom uporabom", navela je vojska.

Ratno zrakoplovstvo priprema se za lansiranje drugog mini raketoplana X-37B u proljeće 2011. na raketi nosaču Atlas V.