NASA

VIDEO / Saturn ima još jedan prsten

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Naučnici NASA-e otkrili su skoro pa nevidljiv prsten oko planete Saturn. Toliko je velik da bi bilo potrebno milijardu primjeraka Zemlje da ga "popuni".

Prsten, piše CNN, orbitira na oko 27 stepeni od glavnog Saturnovog prstena. Počinje na oko šest miliona kilometara udaljenosti od same planete i proteže se do razdaljine od 12 miliona kilometara.

"Ovo je jedan ogromni prsten", kaže Anne Verbiscer, astronom sa Univerziteta Virginija u Charlottesvilleu.

Ona je sa dvoje kolega napisala izvještaj o ovom pronalasku, a on je objavljen u srijedu u magazinu Journal.

Međutim, postavlja se logično pitanje: Zašto je naučnicima trebalo toliko vremena da pronađu nešto tako masivno?

Prsten je, tvrde oni, sačinjen od leda i čestica prašine koje su tako udaljene jedna od druge da ih "ne biste primijetili sve i da stojite u prstenu".

Također, Saturn ne prima tako mnogo sunčeve svjetlosti, te prsten ne reflektuje dovoljno vidljivo svjetlo. Ipak, ova hladna prašina uočena je NASA-inim teleskopom Spitzer Space zahvaljujući termalnoj radijaciji.

Jedan od Saturnovih pratilaca Phoebe orbitira van prstena. Kako se sudara s kometama, nastaje planetarna prašina. Naučnici vjeruju da su sastojci prstena nastali upravo zahvaljujući tim kolizijama.