Nauka

Rendgenski teleskop Chandra "izvagao" najmasivniji skup galaksija

Klix.ba
Otkriven je i izučen najudaljeniji masivni skup galaksija koji je od Zemlje udaljen oko 9,6 milijardi svjetlosnih godina, saopćeno je iz Astronomskog društva Orion.

Rezultati istraživanja pomoći će astronomima u razumijevanju problema evolucije skupova galaksija.

Novootkriveni skup galaksija je najmasivniji ikada otkriven, a star je samo 800 miliona godina. Koristeći podatke iz NASA-inog rendgenskog teleskopa “Chandra”, astronomi su precizno odredili masu i druge osobine ovog skupa galaksija, te tako došli do saznanja kako se ove, najveće strukture materije u svemiru, drže zajedno pomoću gravitacije, te kako evoluiraju tokom vremena.

Složena slika prikazuje udaljeni masivni skup galaksija koji je službeno poznat kao XDCP J0044.0-2033. Astronomi su mu dali nadimak "Gioiello", što je talijanska riječ za dragulj. Na ovom snimku skupa Gioiello, X-zraci Chandra teleskopa su ljubičasti, infracrveni podaci iz ESA svemirskog teleskopa “Hershel “ pojavljuju se kao veliki crveni oreoli oko nekih galaksija, i konačno, optički podaci u crvenoj, plavoj i zelenoj boji potiču od “Subaru” teleskopa na Mauna Kea opservatoriji na Havajima. Gioiello skup se nalazi oko 9,6 milijardi svjetlosnih godina.

"Dovoljno dugo posmatranje skupa omogućilo je astronomima da sakupe potrebnu količinu rendgenskih podataka da bi, u kombinaciji sa naučnim modelima, odredili tačnu “težinu” skupa” rekao je Muhamed Muminović iz Astronomskog društva Orion Sarajevo.

Astronomi su utvrdili da Gioiello skup ima masu od nevjerovatnih 400 triliona masa Sunca".

Još prije nekoliko godina otkrili su ogroman skup galaksija, poznat kao "El Gordo" i to na udaljenosti od 7 milijardi svjetlosnih godina, a također još nekoliko drugih masivnih, udaljenih skupova. Prema trenutno najboljem modelu koji opisuje kako se svemir razvijao, postoji mala vjerojatnost pronalaženja skupova masivnijih od Gioiella i El Gorda.

Ovi novi rezultati ukazuju na to da bi moglo biti problema s teorijom, a astronomi su ponukani da traže druge udaljene i masivne skupove nastale u ranom djetinjstvu našeg svemira, stoji u saopćenju.