Problematičan tinejdžer ili ne?
0

Razgovorima 'zaštitite' svoje dijete

Sarajevo-x.com
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Način na koji majke razgovaraju sa djecom još dok su ona posve mala, jedan je od ključnih faktora koji predodređuje da li će dijete u u adolescenciji postati drištveni otpadnik ili ne, pokazala je nedavno objavljena studija, piše britanski Telegraph.

Kada majka djetetu priča o tome šta ljudi žele, u šta vjeruju, o ljudskim osjećajima, nadama, namjerama, kod djeteta se polako počinju formirati socijalne vještine i naučnici smatraju da takav razgovor s djecom treba početi što ranije, odnosno prije no što djeca počnu sama 'razaznavati svijet' i prije no što utjecaj društva postane jači od utjecaja roditelja.

Načnici su tokom studije pratili mentalni razvoj djece u dobi od tri do 12 godina, te mjerili njihove sposobnosti kroz izradu zadataka namijenjenih mjerenju društvenog razumijevanja, a u studiji su se koristili i inserti iz TV serije 'The Office', koju režira i u kojoj glumi britanski komičar Ricky Gervais.

Psiholozi su promatrali način na koji majke razgovaraju s trogodišnjom djecom dok zajedno gledaju fotografije ili insert.

Studija je pokazala da majke koje češće svom djetetu opisuju mentalno stanje osoba s fotografija, koje s djetetom pričaju o tome šta te osobe misle, osjećaju ili šta planiraju sljedeće uraditi, doprinose tome da se dijete lakše uklapa u društveni život i da ima veće društveno razumijevanje.

«Ricky Gervais, popularni lik iz serije 'The Office' je pravi primjer veoma osjetljive osobe koja zbog manjka društvenog razumijevanja upada u brojne probleme. Zbog toga smo odlučili tokom istraživanja, majkama i djeci prikazivati isječke iz ove serije. U porodicama gdje se s djecom razgovaralo o greškama ovog lika, njegovim osjećajima, namjerama i željama dokazano je veće društveno razumijevanje djeteta», kazao je Nicola Yuill, profesor na Univerzitetu Sussex.

Također, studija je dokazala da roditelji mogu utjecati na društveno razumijevanje djece i kada ona navrše osmu godinu, no naučnici ipak smatraju da se socijalne vještine izgrađuju puno ranije, te da je potrebno da razgovori s djecom počnu još onda kada ona navrše tri godine kako bi do dvanaeste godine postali mentalno zrele osobe na koje okolina teško vrši utjecaj.