{{error}}

Unesite e-mail:

F
15.11.2013. u 10:00
Psi su prije 18.000 godina potekli iz Evrope
Rezultati nove DNK studije pokazuju da su psi potekli iz Evrope.
Niko ne dovodi u pitanje teoriju da je čovjekov najbolji prijatelj evoluirao od sivog vuka ali su naučnici dugo debatirali o preciznom trenutku i lokaciji njihovog pojavljivanja.

Nova studija, zasnovana na genetskoj analizi drevnih i modernih pasa i vukova, pokazuje da su se psi prvi put pojavili u Evropi prije 18.000 godina.

Ranije studije pokazivale su da su se psi pojavili na Bliskom istoku ili istočnoj Aziji prije 15.000 godina ali je problem s ovim teorijama bio taj što su paleontolozi pronalazili fosile životinja nalik psima koji su stari 30.000 godina i više.

Dr. Olaf Thalmann s finskog Univerziteta Turku i njegov tim pokušali su ponovo s testiranjem DNK ostataka. Oni su, kako prenosi BBC, poredili genetske kodove drevnih vukova i pasa s materijalom uzetih od današnjih pasa i vukova.

Analiza je otkrila da su moderni psi najbliže vezani s drevnim evropskim vukovima ili psima a pošto su ostaci korišteni u analizi stariji od 18.000 godina dolazi se do zaključka da je pripitomljavanje krenulo ranije nego što se mislilo.

Drugim riječima, psi su se odvojili od vučije populacije u vremenu kada su ljudi još uvijek bili lovci i sakupljači.

"Vukovi su imali koristi od toga što su živjeli blizu ljudi jer su dobijali hranu, ali su i ljudi sigurno imali koristi od njih. Vukovi su bili dobar alarm", objasnio je Thalmann.

Njegova studija neće biti i posljednja jer se DNK suptilno mijenja tokom vremena tako da dokazi nisu neoborivi. Također, psi su se često parili s vukovima i selili zajedno s vlasnicima što dodatno komplikuje njihov genetsi "signal".