Nauka

Prvi čvrsti dokazi širenja svemira

Sarajevo-x.com
Fizičari su u četvrtak naveče objavili da prvi put imaju čvrste dokaze da se svemir značajno proširio nakon velikog praska, te da je od veličine klikera postao veći od bilo kojeg prostora koji se može sagledati za manje od trilionitog triliona sekunde.

Ovo otkriće do kojeg se došlo analizom varijacija svjetlosti mikrotalasne radijacije prvi je direktan dokaz koji podupire teorije staru dvije decenije da je svemir prošao kroz proces poznat pod nazivom “inflacija.” Otkriveni dokazi, takođe, pomažu da se objasni kako su od raznih tvari nastale planete, zvijezde i galaksije .

"Ovo je nevjerovatno", izjavio je Brian Greene, fizičar s Univerzieta Columbija i dodao "Opservacije su spektakularne, a zaključci nevjerovatni."

Naučnici su došli do ovog otkrića tako što su posmatrali blijedo crvenkasto svjetlo koji prožima svemir. To svjetlo, poznato kao kosmička mikrotalasna radijacija, nastalo je kada je svemir bio star oko 300.000 godina – dugo nakon „inflacije.“

Fizičari su izjavili da su se mali grumeni u mikrotalasnoj podlozi počeli stvarati tokom inflacije. Ti grumeni na kraju su stvorili planete, zvijezde, galaksije i planete.