{{error}}

Unesite e-mail:

S
28.5.2007. u 10:20
Pronađeni geni odgovorni za rak dojke
Stručnjaci su u magazinu "Nature and Nature Genetics" objavili da su svojim istraživanjima načinili veliki pomak ka otkrivanju genetskih prijetnji koje povećavaju šansu žena za obolijevanjem od raka dojke.
Nekoliko studija objavljeno je u nedjelju u magazinu "Nature and Nature Genetics" koje otkrivaju četiri nova sumnjiva gena koji mogu biti uzročnici raka dojke. Identifikovano je i nekoliko genetičkih oznaka koje su u vezi sa kancerogenim oboljenjima, ali zahtijevaju dodatna istraživanja.

Ova otkrića mogla bi biti najvažnija dostignuća na polju genetičkih istraživanja koja su u uskoj vezi sa rakom dojke kod žena.

"Sa ovim saznanjem povećali smo šanse za sprječavanjem kancerogenih oboljenja. Ovo je veliko saznanje", izjavio je za Reuters David Hunter, jedan od autora studije i profesor na Harvardu.

"Nadamo se da će nas svaki od ovih novoidentifikovanih gena voditi ka boljem razumijevanju mehanizama i biologije koji stoje iza raka dojke. Sa boljim razumijevanjem, moći ćemo razviti bolje načine prevencije i liječenja", dodao je profesor.

Ranijim istraživanjima ustanovljene su samo određene mutacije gena koje dovode do razvitka raka dojke. Ova, najnovija studija identifikuje gene koji stvaraju plodno tlo za razvoj ove bolesti. Ukoliko pacijentica posjeduje jedan od ova četiri gena, njen rizik od obolijevanja se povećava.