London

Pronađeni fosili iz Darwinove kolekcije

SRNA
Charles Darwin
Britanski naučnici pronašli su veliki broj fosila iz kolekcije teoretičara evolucije Charles Darwin koji su bili izgubljeni više od 150 godina.

Doktor oward Falcon-Lang, paleontolog sa Univerziteta u Londonu, izjavio je da je naišao na kutije sa fosilima u uglu jednog starog kabineta britanskog geološkog instituta.

Falcon-Lang je zavirio na police sa kutijama i uz pomoć baterijske lampe vidio da su označene imenom Charlesa Darwina, prenio je AP.

"Trebalo mi je vremena da ubijedim samog sebe da je na poklopcu Darwinov potpis", rekao je ovaj paleontolog i dodao da je ubrzo shvatio da je otkrio važne izgubljene uzorke.

Otkrivena kolekcija sadrži 314 uzoraka koje su sakupili Darwin i njegovi najbliži saradnici.

Utvrđeno je da prvi uzorak koji je izvučen iz prašnjavog kabineta potiče sa Darwinovog putovanja brodom HMS Beagle, koje je promijenilo karijeru mladog naučnika sa Cambridgea i bilo osnova njegovog daljeg rada na evoluciji.

Falcon-Lang je rekao da fosili, koji su bili izgubljeni 165 godina, pokazuju da još ima prostora za učenje o periodu za koji su naučnici mislili da ga dobro poznaju.
   Jedan od najbizarnijih uzoraka iz kolekcije je fosil prototaksitesa, gljivice u obliku drveta, koji je star 400 miliona godina.