Nauka

Pronađena nova ljudska vrsta koja je živjela prije 15.000 godina?

SRNA
Kineski naučnici vjeruju da su pronašli posmrtne ostatke dosad nepoznate ljudske vrste koja je na zemlji živjela prije otprilike 15.000 godina, javlja BBC.

Naučnici su objavili da su počeli sa analizom ostataka najmanje pet individua, starih između 11.500 i 14.500 godina, a koje su nazvali "ljudima iz Pećine crvenog jelena", budući da su ostaci pronađeni na lokaciji u blizini te pećine, kod grada Mengdži u provinciji Yunan. Još jedan skelet otkriven je u Longlinu, u susjednoj provinciji Gaungji.

Lobanje i zubi pronađene na dvije lokacije međusobno liče, što ukazuje na to da pripadaju istoj populaciji.

Međutim, njihove crte su potpuno različite od crta modernog čovjeka i predstavljaju mješavinu arhaičnih i modernih karakteristika.

Ove individue imale su okruglo tjeme i veoma istaknute obrve i čeone kosti. Njihove kosti bile su veoma guste, lica kratka i pljosnata, širok nos, a prednji dio mozga sličan je savremenim ljudima.

Njihove vilice su štrčale naprijed, ali nisu imali bradu kao današnji ljudi. Imali su velike kutnjake, prednji dio glave imao je moderan oblik, ali zadnji je bio prilično arhaičan.

U članku za naučni časopis Plos One navodi se kako je potrebno provesti dodatna istraživanja ne bi li se utvrdilo da se zaista radi o nepoznatoj ljudskoj vrsti.
Kosti, lobanje i zubi pronađeni su još 1989. godine, ali dosad nisu bili temeljito istraženi.

"Otkrili smo novu populaciju predistorijskih ljudi koji su anatomski jedinstveni među svim pripadnicima ljudskog evolutivnog stabla", objasnio je australijski naučnik Daren Karno.

Naučnici kažu da treba biti oprezan i ne brzati sa zaključcima. Kako se tačno ova "novootkrivena vrsta" uklapa u proces evolucije čovjeka još  nije poznato, ali se vjeruje da će dodatne analize dati odgovor na to pitanje.

Postoje dvije teorije o porijeklu ovih ljudi. Prema jednoj, riječ je o ranoj migraciji primitivnog homosapijensa koji je živio odvojeno od drugih srodnika u Aziji prije izumiranja.

Druga mogućnost ukazuje na to da su dalji srodnici homo sapijensa, da su se razvili u Aziji i dugo vremena živjeli van naše vrste.