Nauka

Pronađena najmanja planeta izvan solarnog sistema

Sarajevo-x.com
Astronomi su uočili najmanju planetu izvan solarnog sistema koja orbitira oko zvijezde. Planeta je "normalne" veličine, samo tri puta veća od Zemlje.

Otkriće planete mase slične Zemljinoj smatra se "Svetim gralom" traganja za planetama koje leže izvan našeg Solarnog sistema, objavio je BBC.

Od vitalnog je značaja ovaj pronalazak jer istraživači žele pronaći planete, druge svjetove na kojima je moguć život.

Novootkrivena planeta orbitira oko zvijezde koja je tako male mase da bi mogla biti "pala zvijezda" ili "smeđi patuljak".

Astronomi su pronašli novi svijet koristeći se tehnikom gravitacijskih leća. Ova tehnika koristi prednosti činjenice prelamanja svjetlosti u trenutku proticanja zraka pored masivnog objekta, npr. zvijezde.

Planeta pod imenom MOA-2007-BLG-192Lb je oko 3,3 puta veća od Zemlje. Istraživanja su pokazala da bi planeta mogla imati debeli sloj atmosfere a špekulisalo se da bi mogao postojati i okean na površini planete.

Nasa-in svemirski teleskop James Webb, koji bi trebao izaći do 2013. godine, bi mogao tragati za znakovima života na zemljolikoj planeti koja orbitira u blizini Sunca.

Vođa istraživanja David Bennett sa Univerziteta Notre Dame je komentirao metodu pronalska planete: "Ovo je način pronalaženja planeta manje mase, uključujući planetu mase sličnu Zemljinom".

Dodao je: "Ovo isto ohrabruje astronome koji su u potrazi za planetama u naseljivim zonama zvijezda sa malom masom".

Vezani članci