Evropski astronomi

Pronađena čvrsta planeta izvan Sunčevog sistema

FENA
Foto: Reuters
Tim astronoma iz Evrope pronašao je prvu stjenovitu planetu izvan našeg Sunčevog sistema.

U potrazi za planetama sličnim Zemlji, naučnici su dosad otkrili više od 300 nebeskih tijela van Sunčevog sistema, ali se u većini slučajeva radi o gasovitim planetama.

Novootkrivena planeta, koja je dosad najsličnija našoj zbog svoje čvrste strukture, ima jednu manu - pakleno je vruća.

"Jako liči na Zemlju, ali se nalazi previše blizu svog sunca", kazao je Artie Hartzes, direktor observatorijuma u Turingeru, u Njemačkoj.

"Zovu je planeta lave", dodao je on.

Planeta, nazvana Corot-7b, ima površinsku temperaturu višu od 2.000 stepeni Celzijusa, što je previše za razvoj života. Krug oko svoje zvijezde napravi za samo 20 sati, brzinom od 750.000 kilometara na sat. Poređenja radi, Merkur, kao najbliža planeta Suncu, završi svoju rotaciju oko Sunca za 88 dana.

Corot-7b je otkriven početkom ove godine. Nalazi se u našem neposrednom susjedstvu na udaljenosti od oko 500 svjetlosnih godina. Ima radijus 1,5 puta veći od Zemljinog i pet puta veću masu.

Evropski astronomi su odmah krenuli u njegovo osmatranje kako bi ustanovili njegovu gustoću i uspjeli su da dokažu da je zaista riječ o stjenovitoj planeti kakva je i naša. U našem sistemu, pored Zemlje, kruže još tri čvrste planete. To su Merkur, Venera i Mars.

Ovo otkriće daje naučnicima nadu da će naći planete sličnim Zemlji dalje u svemiru s pogodnijim uslovima za život.

"Dokazi o tome da živimo u naseljenom univerzumu postaju sve uvjerljiviji", kazao je Alan Bos, stručnjak s Karnegi Instituta.

Vezani članci