Epohalno otkriće astronoma

Pronađen daleki "Vodeni svijet"

Sarajevo-x.com
Astronomi su potvrdili postojanje nove planete, "Vodenog svijeta" sa tankom i maglovitom atmosferom.

GJ 1214b je takozvana Super Zemlja, veća je od naše planete, ali manja od Jupitera. Promatranja u kojima je korišten Hubble teleskop su potvrdila da veliki dio površine te planete čini voda. Zbog visoke temperature, pretpostavlja se da bi na Super Zemlji mogle postojati egzotične vrste materijala.

"GJ 1214b ne liči ni na jednu planetu koji smo dosad otkrili", kaže Zachory Berta, vodeći istraživač iz Centra za astofiziku Harvard Smithsonian.

Planeta je otkrivena 2009. godine i njen prečnik je 2,7 puta veći od Zemljinog, a planeta je teža čak sedam puta. Istraživači pretpostavljaju da je temperatura na toj planeti preko 200 stepen celzija.

Atmosfera je, vjeruju istraživači, sastavljena od vode. Postoji mogućnost da je ta daleka planeta pokrivena istom izmaglicom koja okružuje Saturnov mjesec Titan.

Mjerenja pokazuju da GJ 1214b vjerovatno ima više vode od Zemlje. To znači da se unutarnja struktura razlikuje od strukture planete na kojoj mi živimo.

GJ 1214b će u narednim godinama najvjerovatnije biti detaljnije istraživana.