Južna Afrika

Posebna vrsta crva živi 3,6 km ispod površine Zemlje

Sarajevo-x.com
Na dubinama za koje se prije mislilo da u njima nijedna životinja ne može preživjeti naučnici su pronašli valjkaste crve.

U južnoafričkim rudnicima zlata, na dubinama od 900 metara do 3,6 km ispod Zemljine površine, u vodi žive crvi koje zbog toga nazivaju i "crvima iz pakla".

Otkriće je iznenadilo naučnike, koji su do sada smatrali da samo jednoćelijske bakterije mogu preživjeti u ovim uslovima.

Tim koji ih je otkrio tvrdi da su ovo višećelijski organizmi koji žive na najvećoj dubini poznatoj nauci.

Istraživači sa američkog i belgijskog univerziteta su pronašli dvije vrste ovih crva. Jedna je novotkrivena i nazvana je Halicephalobus mephisto po Faustovom gospodaru podzemlja, dok je druga vrsta već poznata pod nazivom Plectus aquatilis.

Do sada samo jednoćelijski organizmi, kao što su bakterije i gljivice, pronalaženi su duboko ispod Zemljine površine. Smatralo se da manjak kisika ne dozvoljava život ničemu većem da preživi.

Podzemni svijet Zemlje dostupan je naučnicima uglavnom samo kroz rudnike koji su dostigli dubine veće od tri kilometra.

U rudnicima zlata Beatrixu i Driefonteinu u Južnoafričkoj Republici međunarodni tim istraživača postavio je filtere na rupe od bušenja kroz koje protiče voda. Ranije su iz ovih uzoraka uglavnom pronalazili bakterije, tako da su im crvi su bili veliko iznenađenje.

"Ovi crvi sposobni su da prežive na mjestima sa veoma malim nivoima kisika", kazao je Tullis Onstott sa Univerziteta Princeton.

Naučnici smatraju da su ovi crvi porijeklom sa površine i da su završili u dubinama sa prastarom kišnicom.

Profesor Gaeten Borgonie, član naučnog tima, objasnio je da ovi crvi veoma liče na sićušne crve iz trulog voća i tla i da vjerovatno imaju zajedničko porijeklo.

Borgonie vjeruje da crvi već imaju potrebne osobine koje su im potrebne da prežive na ovim dubinama, tako da se nije iznenadio kada se otkrilo da je prvi višećelijski organizam pronađen na velikim dubinama Zemlje bio crv.

Autori studije očekuju da će pronaći druge višećelijske organizme duboko ispod površine naše planete i pripremaju se za nove potrage.