Nauka

Ove ribe iz antičkog doba razmnožavale su se seksom

Klix.ba
Antička oklopna riba koja je živjela u jezerima na području Škotske prije 385 miliona godina razmnožavala se putem seksualnog odnosa, tvrde naučnici.

Vjeruje se da je Microbrachius dicki, koščata riba duga osam centimetara, bila prva životinja koja se reproducirala seksom umjesto mrijestom.

Istraživanje je objavljeno u žurnalu "Nature" i ako bude potvrđeno, bit će jedno od velikih otkrića u razumijevanju historije reproduktivne biologije.

Fosili su pokazali da su ribe muškog spola imali razvijene genitalne udove u obliku slova L. Putem njih bi prenosili spermu ženkama, koja je imala razvijene uparene kosti koje bi zaključale muški organ na jedno mjesto tokom seksa. Riba je pripadala grupi placedom - prvi kičmenjaka predaka čovjeka.

"Placedom se smatrao grupom bez živih srodnika, ali nedavna istraživanja pokazuju da je naša evolucija duboko ukorijenjena u placedomu i da mnoge značajke koje imamo poput čeljusti, zuba i uparenih udova, nastao je s ovom grupom riba", rekao je paleontolog dr. John Long koji je bio vođa studije.

Ovo je otkriveno kada su prošle godine pronađeni fosili na Talin univerzitet u Estoniji koje su istražili stručnjaci iz cijelog svijeta.