Nauka

Otkriveno kako se "kreira" memorija živih bića

Sarajevo-x.com
Novo istraživanje pokazuje kako se u mozgu "kreira" memorija, korištenjem istog postupka kojim pojedinačne ćelije kontrolišu svoje gene tokom embrionskog razvoja.

Testiranjem pacova, istraživači Courtney Miller i David Sweatt sa Univerziteta Alabama, su zaključili da proces koji se naziva DNK metilacija igra glavnu ulogu u kreiranju memorije.

Tokom DNK metilacije, molekuli koji se nazivaju metil grupe se vežu za gene i "isključuju ih". S druge strane, nedostatak metil grupa znači da geni ostaju aktivirani. Metilaciju koriste ćelije tokom embrionskog razvoja, da bi deaktivirali određene gene, tako da se ćelije mogu specijalizirati u formu različitih tipova ćelija.

Ovo istraživanje je dokazalo da je metilacija neophodna pacovima da bi formirali memoriju, te da je nivo metilacije direktno kontrolisan aktivnošću gena koji ili potiskuju ili podstiču memorijsku funkciju.

Ovdje su se istraživači fokusirali na gene koji podstiču memorijsku funkciju, koji se nazivaju rilini, te na gene koji potiskuju memorijsku funkciju, a koji se nazivaju protein fosfati 1.

"Prema našim saznanjima, ovo istraživanje je prvo koje prezentira dokaze DNK metilacije, koje se nekad smatralo statičkim procesom koji slijedi nakon ćelijske diferencijacije, a za kojeg smo mi dokazali da ne samo da je dinamički reguliran u nervnom sistemu odrasle osobe, već i da igra glavnu ulogu u formiranju memorije", izjavili su autori u istraživanju koje je objavljeno u magazinu Neuron.

Ovo otkriće bi moglo poboljšati razumijevanje nekih moždanih poremećaja, kao što je šizofrenija ili autizam.