Nauka

Otkrivena uloga genetskih faktora na razvoj šizofrenije

Sarajevo-x.com
Mentalno oboljenje šizofrenija može biti uzrokovana različitim mutacijama različitih gena koji ometaju normalan razvoj mozga, nova istraživanja pokazuju.

Šizofrenija je kompleksno oboljenje, manifestovanu u obliku iluzija, halucinacija i neuravnoteženog vida razmišljanja. Oboljenje se javlja u jednom postotku od ukupnog broja odraslih osoba. Naučnici su provodili dugotrajna istraživanja kako bi otkrili uzroke i ulogu ekoloških faktora.

Dva tima istraživača su objavili rezultate novih genetskih istraživanja u žurnalu pod nazivom Science. Njihova otkrića ukazuju na to da umjesto jednog vodećeg gena ili pregršta njih mnoštvo različitih zastoja u mnogim genima može prouzrokovati šizofreniju.

Upravo duplikacije i delecije DNK, koje ometaju rad gena, se javljaju u slučajevima šizofrenije, rezultati su istraživanja.

Ovakvi geni kreiraju infrastrukturu u kojoj neuroni komuniciraju na način na koji funkcioniše rast i migracija neurona, zajedno sa odumiranjem ćelija.

Istraživači sa Univerziteta u Washingtonu i iz laboratorije u Cold Spring Harboru, New York, vršili su ispitivanja nad molekulama DNK 150 šizofrenih bolesnika i 268 zdravih osoba. Ove genetske delecije i duplikacije bile su prisutne u 15 procenata šizofrenih osoba i samo pet procenata zdravih osoba.

Tim istraživača američkog Nacionalnog instituta zdravlja otkrio je slične rezultate, vršeći istraživanja nad donekle drugačijom grupom šizofrenih bolesnika, čije se oboljenje razvilo u dječijoj dobi. Male genetske smetnje su bile prisutne u 20 posto ukupnog broja ispitanika.

Za oblik šizofrenije koji se razvije u djetinjstvu, suprotno onom obliku u starijoj dobi, vjeruje se da je ozbiljniji i da je u većem stepenu genetski vid oboljenja.

Rezultati istraživanja mogu poslužiti u buduće svrhe stvaranja novih lijekova, namijenjenih stabilizovanju rada moždanih veza, ometenih genetskim anomalijama, zaključak je istraživanja, prenosi Reuters.

Tretiranje šizofrenije nije nimalo jednostavno iz razloga što je mnogo lijekova dostupno. Dejstvom lijekova se kratkotrajno uklanjaju simptomi u vidu pojave halucinacija i iluzija, ali dugotrajnom upotrebom učinak većine lijekova slabi. Lijekovi također liječe simptome, ali ne uklanjaju uzrok poremećaja.