Nauka

Otkrivena svemirska gusjenica u koju mogu stati deseci sunčevih sistema

Klix.ba
Foto: NASA
Svemirski teleskop Hubble snimio je pojavu poput oblaka, koju naučnici nazivaju "svemirska gusjenica". Duga je 9,6 milijardi kilometara i plovi svemirom.

Gusjenica izgleda poput plinovitog oblaka koji je u procesu kolabiranja pod utjecajem vlastite gravitacije, kako bi iz njega nastala nova zvijezda. No, to je utrka s vremenom, jer okolne zvijezde usporavaju taj proces.

Blizu oblaka se nalazi 65 ekstremno vrućih i jarkih zvijezda koje se vide na desnoj strani slike. Jaki zvjezdani vjetrovi pušu iz pravca ovih zvijezda, kao i iz pravca još 500 okolnih, manje jarkih zvijezda, što prijeti raspuhivanju 'gusjenice'.

No, plinoviti oblak se odupire te prikuplja materiju u svojoj blizini i povećava masu kako bi pružio otpor navedenim vjetrovima. Ne može se predvidjeti da li će uspjeti "preživjeti".

"Samo vrijeme će pokazati da li će se formirati zvijezda velike ili male težine", objavili su NASA-ini zvaničnici u izjavi.

Svemirska gusjenica nazvana IRAS 20324+4057 se nalazi na 4.500 svjetlosnih godina od Sunca u sazvježđu Labuda, a zvijezde koje okružuju oblak nalaze se na udaljenosti od 15 svjetlosnih godina od nje.