Nakon 11 godina istraživanja

Otkrivena potencijalno nastanjiva planeta slična Zemlji

Sarajevo-x.com
Novootkrivena planeta nazvana Gliese 581g slična je Zemlji i mogla bi biti nastanjiva, tvrde naučnici koji su 11 godina proveli istražujući i posmatrajući iz opservatorija "WM Keck" na Havajima.

Tim naučnika objavio je da su pronašli planetu veličine Zemlje, koja kruži oko obližnje zvijezde, te vjeruju da se na površini novootkrivene planete nalazi voda.

Ukoliko to bude i dokazano, planeta Gliese 581g će se smatrati najsličnijom planeti Zemlji, što će potaknuti daljnja istraživanja s obzirom da bi kao takva bila nastanjiva.

"Naša otkrića govore da se radi o potencijalno nastanjivoj planeti", kazao je profesor Steven Vogt sa Univerziteta California.

"Činjenica da smo bili u mogućnosti otkriti ovu planetu tako brzo govori nam da vjerovatno ima još mnogo planeta sličnih Zemlji, koje tek trebaju da budu otkrivene", dodao je Vogt.

Naučnik je objasnio da je masa planete Gliese 581 tri do četiri puta veća od Zemljine i da je njen orbitalni period nešto manji od 37 dana. Međutim tvrdi da planeta ima odgovarajuću gravitaciju i atmosferu.

"Masa ukazuje na to da se vjerovatno radi o sjetnovitoj planeti. Nalazi se 20 svjetlosnih godina od Zemlje, u sazviježđu Vage", kazao je Vogt za "Daily Telegraph".

Naučnik je istakao i to da je jedna strana planete neprestano izložena dnevnom svjetlu jer je uvijek okrenuta prema zvijezdi, dok je druga strana u neprekidnoj tami.

"Pretpostavljamo da je prosječna temperatura na toj planeti između -31 stepen do -12 stepeni Celzijusa. Površinska gravitacija je ista ili slična Zemljinoj, tako da bi ljudi mogli lako hodati", istakao je Vogt.

Cjelokupno istraživanje bit će objavljeno u žurnalu "Astrophysical".

Vezani članci