Nauka

Otkrivena najveća površina udara asteroida

SRNA
Naučnici u Australiji otkrili su najveću površinu udara asteroida, širine 400 kilometara, koji se dogodio prije najmanje 300 miliona godina.

Ova površina nalazi se duboko ispod Zemljine kore i sastoji se od dva odvojena ožiljka u Bazenu Vorbarton.

Tim sa Nacionalnog univerziteta Australije (ANU) saopštio je da se asteroid prepolovio prije nego što je udario o zemlju, a svaki fragment širi je od 10 kilometara.

Vjeruje se da se udar dogodio prije najmanje 300 miliona godina.

Površinski krater davno je nestao, ali je geofizičkim modelovanjem ispod površine pronađen dokaz o dva velika udara, rekao je doktor Andrew Glikson.

"To je značilo kraj života za mnoge vrste na planeti", rekao je on, prenio je BBC.

Stijene oko zone udara stare su između 300 i 600 miliona godina, ali sloj pepela koji se pojavio kao posljedica udara nije detektovan kao sediment u stjenovitim slojevima iz istog perioda.

Vjerovanje da je ogroman meteorit ubio dinosauruse prije 66 miliona godina poklapa se sa slojem sedimentnih stijena u cijelom svijetu.

Zona udara otkrivena je slučajno, dok su naučnici bušili dva kilometra ispod površine u okviru geotermalnog istraživačkog projekta.

Tokom iskopavanja pronađeni su tragovi stijene koja se pretvorila u staklo zbog ekstremnih temperatura i pritiska, što se poklapa sa velikim udarom.