Nauka

Otkrivena najmanja planeta ikada

Klix.ba
Naučnici su otkrili najmanju planetu do sada. Nalazi se u planetarnom sistemu Kepler-37, smještenom oko zvijezde slične Suncu udaljene 210 svjetlosnih godina od Zemlje, u sazviježđu Lira.

Prema izjavama naučnika iz opservatorija Kepler, planeta je neznatno veća od našeg Mjeseca i veličine je jedne trećine veličine Zemlje. Planeta je manja i od Merkura.

Otkriće ove planete je bilo veliki izazov, ali pokazuje da je NASA-ina misija Kepler u stanju postići mnogo bolje rezultate nego se to prvobitno mislilo. Prve otkrivene egzoplanete su bile giganti, ali je prerada istraživačkih procesa i implementacija novih tehnologija omogućila otkrivanje mnogo manjih planeta. Kepler-37b, kako je nazvana ova planeta, je do sada najmanja otkrivena.

"Iako je zvijezda Kepler-37 slična našem Suncu, sistem se mnogo razlikuje od sistema u kojem mi živimo. Vjerujemo da Kepler-37b nema atmosferu i ne može podržati život kakav mi poznajemo. Možemo sa skoro stopostotnom sigurnošću reći da je planeta stjenovita", rekli su naučnici.

Kako kažu eksperti, važnost ovog otkrića se ogleda u činjenici da Kepler-37b pokazuje da su malene planete mnogo češća pojava nego se to prvobitno mislilo, prenosi Daily Mail.

"Otkrili smo planetu manju od bilo koje planete u našem sistemu, koja se nalazi u orbiti jedne od nekoliko zvijezda koje su dovoljno svijetle i tihe da dozvole detekciju", rekao je Thomas Barclay, vođa ovog istraživanja.

Vezani članci