Nauka

Otkrivena molekula koja sprečava rak

Klix.ba
Foto: Arhiv
Naučnici su otkrili molekulu koja može aktivirati tjelesne sisteme za uništavanje tumora i koja je tokom testiranja na miševima izazivala odumiranje ćelija tkiva raka dok je zdravo tkivo ostajalo netaknuto.

Molekula nazvana TIC10 aktivira gene proteina pod imenom TRAIL, koji naučnici već dugo istražuju u potrazi za terapijom koja ne bi imala neželjene efekte slične onim koji postoje u trenutno dostupnim terapijama.

"TRAIL je dio imunog sistema. Svi ljudi sa funkcionalnim imunim sistemom koriste ovu molekulu kako bi spriječili formiranje i širenje tumora, tako da poboljšavanje ovog sistema ne bi bilo toksično kao hemoterapija", kazao je Wafik El-Deiry, onkolog sa Univerziteta u Pennsylvaniji i vođa ovog istraživanja.

Eksperimenti su pokazali da TIC10 ima značajan efekat na različite vrste tumora. Posebno je bio efikasan u aktiviranju samouništenja ćelija kod glioblastoma, najagresivnijeg tumora mozga. Miševi sa glioblastomom koji su liječeni ovom molekulom su živjeli tri puta duže od miševa koji nisu bili liječeni, prenosi Nature.

El-Deiry kaže da je TIC10 tako efikasan jer je mnogo manji od proteina koji su ranije testirani kao baza za TRAIL lijekove. Molekula je toliko kompaktna da može prolaziti i kroz barijeru koja odvaja krvotok od mozga, a koja u normalnim okolnostima sprečava mikrobe i slične stvari da inficiraju mozak.

"U stvarnosti, mi nismo ni očekivali da će ova molekula moći liječiti tumore na mozgu. Bilo je to lijepo iznenađenje", kazao je El-Deiry.