Nauka

Otkrivena dva nova Saturnova satelita

NINA
NASA-ina misija na Saturnu i njegov satelit Titan Cassini-Huygens otkrila je 16. augusta, dva nova satelita oko Saturna, čime je ukupan broj prirodnih satelita planete s prstenom dostigao 33.

Kako javlja BBC, dva mjeseca su promjera tri i četiri kilometra, dok su od središta Saturna udaljeni 194.000 i 211.000 kilometara. Sateliti su nazvani S/2004 S1 i S/2004 S2, iako se vjeruje da je jedan od satelita primijećen još na snimkama sonde Voyager.

Satelite je prvi ugledao dr. Sebastien Charnoz sa univerziteta u Parizu, koji je istaknuo da je danima gledao u fotografije Satruna i ništa nije vidio dok nije otišao na godišnji odmor.

«To mi je znak da trebam češće ići na godišnje odmore», rekao je Charnoz.

Dva novotkrivena satelita su najmanji sateliti u vanjskom dijelu Sunčevog sistema. Naučnici tvrde da će to otkriće postaviti nova pravila u astronomiji, budući da se do otkrića dvaju Saturnovih mjeseca vjerovalo da manji sateliti ne mogu samostalno opstati u vanjskim dijelovima zvjezdanih sistema te da se moraju spojiti s velikim satelitima ili se potpuno raspasti.

U julu 2004. sonda Cassini-Huygens usporila je da bi mogla ući u Saturnovu atmosferu. Sonda bi trebala 77 puta obići Saturn i 44 puta njegov najveći satelit Titan te se nakon toga uputiti u orbite satelita Enceladus, Titan, Hyperion, Dione, Rhea i Iapetus.