{{error}}

Unesite e-mail:

S
24.3.2010. u 20:18
Otkrivena DNK nepoznatog drevnog čovjeka
Naučnici su otkrili do sada nepoznatu vrstu drevnog čovjeka analizom DNK kosti prsta koja je otkopana u pećini u Sibiru.
Izumrla vrsta nazvana "homini" (humanoidno stvorenje) živjela je u centralnoj Aziji prije 30 000 do 48 000 godina, prenosi BBC.

Međunarodni tim naučnika pregledao je genetski materijal sa fosila i zaključio da se on razlikuje od DNK neandertalca i savremenog čovjeka.

Detalji o otkriću koje je nazvano "x-žena" objavljeni su u žurnalu "Priroda".

Profesor Chris Stringer, istraživač iz londonskog Muzeja istorije prirode, opisao je ovo otkriće kao "veoma uzbudljiv događaj".

"Ova nova DNK otvara sasvim nov pogled na evoluciju čovjeka u centralnoj i istočnoj Aziji, koju i dalje slabo razumijemo", rekao je Stringer.

Novo otkriće znači da postoji mogućnost da su tri vrste čovjeka - homo sapiens, neandertalac i "x-žena" - živjeli u isto vrijeme na području južnog Sibira i da su se sretali.

Arheolozi su otkrili mali komad kosti prsta u pećini Denisova u sibirskim planinama Altaj 2008. godine. Međunarodni tim istraživača izvukao je DNK iz kosti i uporedio ga sa genetskim kodom savremenog čovjeka i neandertalca.

Otkriće doprinosi stvaranju kompleksnije slike o ljudskoj vrsti tokom perioda Kasnog pleistocena, kada je savremeni čovjek napustio Afriku i počeo da se naseljava širom planete.