Nauka

Otkrivena 20. planeta koja kruži oko dvije zvijezde

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Astronomi su pomoću svemirskog teleskopa Hubble otkrili dvadesetu egzoplanetu koja orbitira oko dvije zvijezde.

Egzoplaneta veličine Saturna orbitira oko zvijezda koje sadaju u red crvenih patuljaka u binarnom sistemu OGLE-2007-BLG-349 koji se nalazi 8.000 svjetlosnih godina od naše galaksije.

Zvijezde su međusobno udaljene 11 miliona kilometara, a egzoplaneta oko njih orbitira na udaljenosti od 480 miliona kilometara i za puni krug joj treba oko sedam godina. Uporedbe radi, na toj udaljenosti od našeg Sunca se nalazi asteroidni pojas.

Ova neobična pojava je otkrivena prvi put pomoću metode nazvane "gravitacijski mikrolensing". Radi se o tome da gravitacija zvijezde koja se nalazi bliže nama "savija" i "pojačava" svjetlost zvijezde koja se nalazi iza nje, te se u potpunosti stope.

Ova egzoplaneta je otkrivena još 2007. godine, no astronomi su uspjeli identifikovati samo jedan od još dva objekta kao zvijezdu, te se nije moglo sa sigurnošću tvrditi da li je treći objekat zvijezda ili manja planeta veličine Zemlje.

"Tadamo smo mogli samo nagađati o čemu se tačno radi. Postojaala su dva objašnjena. Prvo, da su pitanju dvije egzoplanete, jedna veličine Saturna, druga veličine Zemlje, koje kruže oko zvijezde. Drugo, da planeta veličine Saturna kruži oko dvije zvijezde. Sada smo sigurni da je drugo objašnjenje tačno", rekao je astronom David Bennett iz NASA-inog Goddard Space Flight Centera u Greenbeltu.

Do sada je bilo potvrđeno postojanje 19 planeta koje kruže oko binarnog zvjezdanog sistema, a prva je otkrivena u julu 2003. godine.