Otežana borba protiv bolesti

Otkriven neuništivi komarac koji prenosi malariju

Sarajevo-x.com
Nova vrsta komarca otkrivena u Africi bi mogla dodatno zakomplikovati borbu protiv malarije, tvrde naučnici.

Francuski naučnici koji sakupljaju komarce oko bara u blizini sela u Burkini Faso, identificirali su podtip gambijskog malaričnog komarca, koji se razlikuje od svake dosad poznate vrste. Komarac je veoma podložan infekcijama povezanim sa parazitom malarije, najviše se kreće vani, vrlo rijetko u zatvorenom, tako da lako izbjegava mjere kontrole.

Komarca je zajedno sa kolegama iz francuskog Nacionalnog centra za naučna istraživanja otkrio dr. Ken Vernick. Nazvao ga je Goundry, po selu u blizini kojeg ga je i pronašao, piše "Daily Mail".

"Veoma su podložni parazitu malarije, preferiraju ljudsku krv i ima ih u izobilju. Ne mogu reći da su bezopasni", rekao je dr. Vernick. Prema njegovim riječima, njegov tim još uvijek ne može izračunati za koliki je procenat prenosa malarije novotkriveni komarac odgovoran, ali strahuju da bi mogao biti glavni faktor.

Malarija je zarazna bolest koju šire komarci i koja prijeti čak polovini ljudske populacije. Većinom su žrtve djeca mlađa od pet godina koja žive u siromašnim afričkim zemljama. Svjetska zdravstvena organizacija je napredovala u borbi protiv malarije u posljednjem desetljeću, jer je broj smrtnih slučajeva uzrokovanih malarijom sa više od milion u 2000. godini smanjen na 781.000 u 2009. godini.

U istraživanju objavljenom u časopisu Science, francuski naučnici su rekli da se novootkriveni komarac razlikuje od svih dokumentovanih vrsta. To je vjerovatno zbog toga što su gotovo svi komarci prikupljeni za istraživanje pronađeni unutar objekata u kojim ljudi žive, jer je tu najlakše uhvatiti ove insekte.

Ovog su puta naučnici odlučili sakupiti komarce sa otvorenog prostora i detaljnije ih analizirati. Nakon što su pronašli novi podtip, uzgojili su nekoliko novih generacija u laboratoriji. Saznali su da je novi podtip znatno podložniji parazitu malarije od komaraca koji se obično nalaze u unutrašnjosti prostorija. Naučnici kažu da bi Goundry mogao biti mlada vrsta komarca i da je možda evoluirao od tipa komarca koji živi u unutrašnjosti prostorija nakon što je postao otporan na insekticide.

Svjetska zdravstvena organizacija tvrdi da bi do 2015. godine moglo biti moguće zaustaviti smrtnost zbog malarije uz pomoć većih novčanih ulaganja. Uprkos tome, dr. Vernick je rekao da otkrića poput ovog pretstavljaju dodatak na listu bolesti protiv kojih bitka nikad neće završiti.

"Parazit je pametniji od svih koje su imunolozi proučavali, a komarac je pametniji od svih biologa koji su ga analizirali. To nije fer borba", zaključio je dr. Vernick.