Nauka

Otkriven najudaljeniji klaster galaksija

Sarajevo-x.com
Više od 10, 2 milijardi svjetlosnih godina od Zemlje uočen je najudaljeniji klaster galaksija, izvijestio je Daily Mail.

Grupa galaksija nazvanih JKCS041 udaljeniji je od prethodnog rekordera za 0,1 milijardu svjetlosnih godina.

Pretpostavlja se da je ovaj klaster nastao šest milijardi godina prije formiranja Zemlje, a uočili su ga naučnici iz NASA-ine posmatračnice Chandra X-Ray uz veliku pomoć optičkih i infracrvenih teleskopa.

Proučavanjem ovog klastera galaksija naučnici se nadaju da će dobiti nešto više informacija o nastanku Svemira.

JKCS041 je prvi put otkriven jo 2006. godine, no naučnici tada nisu bili sigurni da li se radi o istinskom klasteru ili o klasteru koji se tek formira.

"Ovo otkriće ima zaista veliki značaj i možemo ga uporediti sa pronalaskom fosila Tyrannosaurus Rexa koji je stariji od bilo kojeg drugog pronađenog. Jedan fosil može potvrditi teorije o dinosaurusima, no kada pronađete druge, starije fosile onda morate ponovo razvijati teoriju njihove evolucije", kazao je naučnik Ben Maughan sa Univerziteta Bristol, dodajući da to isto vrijedi i za klastere galaksija i razumijevanje kozmologije.

Proučavanjem svojstava ovog klastera kao što su masa, temperatura i sastav naučnici vjeruju da će doći do podataka o nastanku Svemira.

Naučnici vrše daljnje pretrage ne bi li pronašli druge nakupine galaksija koje bi omogućile daljnje poređenje.

Sve do pronalaska ovog klastera najudaljeniji klaster galaksija bio je 9,2 milijarde udaljen od Zemlje.