Novi Meksiko

Otkriven "demonski dinosaurus"

SRNA
Naučnici sa Smitsoniovog Nacionalnog prirodnjačkog muzeja u Washingtonu otkrili su fosil demonskog dinosaurusa (Daemonosaurus chauliodusa), na osnovu koga pretpostavljaju da je ovaj predator bio veličine psa.

Naučnici sa sigurnošću ne mogu govoriti o njegovoj veličini s obzirom da su pronađeni samo lobanja i vrat oštrozubog dionosaurusa, koji je američkim Zapadom harao prije 200 miliona godina.

Otkriće fosila opake zvijeri popunilo je kariku koja je nedostajala u razumijevanju evolucije dinosaurusa.

Potvrđeno je da su dinosaurusi nestali nakon udara asteroida i da su imali šareno perje.

Karakteristike ove zvijeri, kratka njuška i zubi nagnuti prema naprijed - nikada dosad nisu viđeni kod dinosaurusa  iz razdoblja trijasa, kaže Hans-Dieter Sues iz Smitsoniovog Nacionalnog prirodnjačkog  muzeja.

Sues, kurator odsjeka za paleontologiju kičmenjaka u ovom  muzeju, tvrdi da će otkriće popuniti evolucionu  rupu između dionasurusa  koji su živjeli na području Brazila i Argentine prije 230 miliona godina, i kasnijih teropoda kao što su slavni Tirannosaurus rex.

"Karakteristike lobanje i vratne kične demonosaurusa hauliodusa ukazuju da je on karika između ranih poznatih predatora iz Južne Amerike i kasnijih razvijenijih teropoda. Jedna od tih karakteristika su šupljine na vratnom kičmenom dijelu povezan  sa strukturom respiratornog sistema", tvrdi Sues.
Demonosaurus je otkriven na ranču Gost u Novom Meksiku, poznatom nalazištu fosila, prenose mediji.