Nauka
0

Oči su ogledalo duše

Sarajevo-x.com
Nova studija na kojoj su radili američki i japanski naučnici na univerzitetu Hokkaido u Japanu, pokazala je da kultura u kojoj živimo utiče na to da li ćemo nekoga gledati u oči ili u usta kada razgovaramo s njim i kada želimo protumačiti izraze njegovog lica.

"U Japanu ljudi u većini slučajeva gledaju jedni drugima u oči, posebno kada žele ispoljiti neke emotivne nakane. Amerikanlci gledaju ljude u usta kada razgovaraju s njima", objasnio je profesor Masaki Yuki, istraživač ljudskog ponašanja na univerzitetu Hokkaido u Japanu.

Profesor je naveo da Japanci u društvu često pokušavaju potisnuti svoje emocije dok Amerikanci sa tim nemaju problema.

Oči je teže kontrolisati nego usta pa iz tog razloga one odaju konkretnije informacije o ljudskim emocijama čak i kada osoba pokušava sakriti stvarno mišljenje o nečemu.

Kao dijete, Yuki je bio fasciniran slikama poznatih ličnosti iz Amerike.

"Njihovi osmijesi su mi bili čudni", kazao je Yuki. "Čini mi se da slavne američke ličnosti previše otvaraju usta kada se smiju", dodao je on.

Japanci skrivaju svoje emocije u javnosti i rijetko se smiju, objašnjava Yuki, jer svoje stanje uvijek predstavljaju kao dobro i rijetko ispoljavaju nezadovoljstvo u javnosti.

Kada je Yuki putem e-maila stupio u kontakt sa svojim američkim kolegama, bilo mu je čudno kada su koristili znake poput smješka :) da bi izrazili svoje osjećaje.

"Trebalo mi je neko vrijeme da shvatim šta to zapravo znači. Mi koristimo znakove za oči kada komuniciramo mailom (;_;) tako da mi nije bilo jasno da :) znači nasmijano lice", pojasnio je Yuki.

Ponukan svojim iskustvima, Yuki je odlučio istražiti fenomen lica i očiju kao odraza emocija. Istraživanja među američkim i japanskim studentima pokazala su da studenti iz Amerike svoje osjećaje najčešće pokazuju svojim ustima i licem uopće dok japanski studenti najbolji odraz svoga raspoloženja mogu pokazati očima.

Ovo istraživanje pokazalo je da se najviše izražajnih mišića nalazi oko očiju te da oči najvjerodostojnije odaju stvarne osjećaje osobe sa kojom komuniciramo.